Yksi työpäivä ennen LOMAA. Olenhan jo tarpeeksi hehkuttanut, olenhan?

Viimeviikolla kysyin esikoiselta mitä mieltä hän on saksan opiskelusta. Kun viitosella sen meillä voi aloittaa. Poika vastasi että ei halua sitä kun päivät pitenevät. Ok. Tänään hän kiikutti lapun missä sitä asiaa kysytään ja sanoi sen ottavansa. TÄH? Joo, joo me päätettiin niin. ME? No P ja minä. Lapussa lukee "uuden kielen opiskelu vaatii oppilaalta ahkeruutta ja pitkäjänteisyyttä..." Oletko varma? Olen. Viikossa tulee 2 tuntia enemmän koulua kuin muilla? Joo, joo. Laita nyt se nimi siihen. Jos mietitään vielä pääsiäisen yli? Ei kun sovittiin P:n kanssa että palautetaan lappu huomenna.

Kyllä kaverien mielipide vaikuttaa. Itseasiassa tässä asiassa pelkästään positiivisesti. Itse olin ajatellut että olisi hyvä jos aloittaisi sen saksan lukemisen. Ajattelin että poika saa itse päättää eli en ollut sanonut mielipidettäni. En ole vielä paperia allekirjoittanut, ehtiihän tuon aamullakin. Olen aina ajatellut että en "yrittäisi" manipuloida lasten koulu/työsuunnitelmia nimimerkillä kokemusta asiasta. Minun "piti" mennä lukioon kun äiti ei aikanaan päässyt. No en minä sitä katunut ole. Mutta muistan jotenkin sellaisen lievän painostuksen asian suhteen. Meillä esikoinen on menossa lukioon "koska P menee kanssa". Miehelläkin on samansuuntaisia kokemuksia. Mies olisi halunnut lukemaan autoalaa mutta isä painosti aivan toisaalle. Just.

Huomenna pitää pakata ja käydä anopin syntymäpäivillä. Eskari teki jo kortin mummolle tänään. Kiirus ilta siis tulossa.