Esikoinen tarvitsi uudet talvekengät, vanhat on jo senverran kulahtaneet. Tänään mulla on vapaapäivä mutta ei yhtään huvittanut lähteä kaupunkiin. Ajaa autolla 60km mitä saa joka työpäivä tehdä. Ja meidän paikkakunnalla on yksi kenkäkauppa missä en mielelläni asioi. Ensin käytiin urheilukaupassa katsomassa talvilenkkareita ja poika löysikin sopivat, hinta oli 65 euroa ja olin jo valmis ne ostamaan. Mutta päätettiin sitten kuitenkin käydä siellä inhoamassani kenkäkaupassa. Heti kun päästiin ovesta sisälle poika löysi tarjouskorista talviskeittikengät mutta väri oli väärä. Myyjä kävi takahuoneesta hakemassa mustat sellaiset. Poika kokeili kenkiä ja maksettiin 19 euroa ja lähdettiin ulos. Ne kengät oli -70% alennuksessa. Eli ehkä siellä kenkäkaupassa voi käydä vaikka joskus on ollut huonoja kokemuksia. Mä tykkään yleensä asioida jossakin Prismassa tai vastaavassa. Mutta hyvä juttu.

Äsken soittivat töistä ja pyysivät mun tekemään yhden jutun. Sanoin että en ole töissä. Mutta kun työpuhelimeen ei vastaa kukaan. Pyysin nyt vaan soittamaan uudestaan. Meitä on liian vähän töissä. Eilen pomo vihjaili, siis ei kysynyt suoraan, että onko sulla tosiaan vapaapäivä huomenna. Olin ikävä ihminen enkä lupautunut tulla töihin. Vapaapäivä on vapaapäivä. No ei vaan, joustoa kyllä löytyy mutta ei AINA.

Illalla koulussa vaihtomarkkinat (?). Iso kirpputoritapahtuma. Ja luokat kerää rahaa luokkaretkiin. Mennään sinne lastenohjelmien jälkeen.

Lasagne uunissa. Ei kyllä työpäivänä kehtaa tehdä, senverran isotöinen ruoka. Mutta hyvää.