Eilinen päivä sujui sutjakkaasti. Pojilla oli kaverit kylässä ja pojat oli kavereilla kylässä (!!). Mulla oli aikaa pohtia maailman menoa. Oli aikaa virkata pari pipoa joista tuli mulle pieniä. Nyt yritän taas.

Isänpäivää juhlittiin jo illalla. Tänä aamuna mies lähti 06.30 töihin. Ei oikein iskenyt ajatus herätyksestä silloin. Ja ajattelin että rauhoitetaan sunnuntai-ilta juhlimiselta. Nyt tein täytekakun ja kohta ruoan jälkeen lähdetään appiukkoa juhlistamaan. Perinteenä on että minä teen sen kakun ja vien mennessäni. Lisäksi ostin Lumilyhty-kalenterin ja tein kaurakeksejä jotka on kanssa "pakolliset" viemiset. Vaikka appi ajelisi kohta uudella mersulla!

Pojat on pihalla lumitouhuissa. Pakkasta on että parantelevat Kuopuksen rakennusta. Äsken kurkkasin ikkunasta ja jonkinmoista pommitusta oli menossa. Mielenkiintoista. Esikoinen ärhenteli aamulla siihenmalliin ja otin kännykän pois ja laitoin kaverikiellon päälle. Kyllä on kohta niin kilttiä poikaa että.

Pelästyin ihan kun sain kommenttia että joku on tunnistavinaan minut. Apua. Mä oon ajatellut että ei minua kukaan tunne. Ihan vaan salassa saan kirjotella mitä vaan. Mitä sillä on väliä? Oikeastaan.

Pomon perjantainen käyttäytyminen on vaivannut koko viikonlopun. Huomaan itsessäni jos saan syytöksiä jostakin perättömästä asiasta se vaivaa minua todella. Ja kun joku tekee sen vihjaillen. En tiedä miten toimia huomenaamulla. Yhdessä vaiheessa jo ajattelin laittaa tekstiviestiä tai sähköpostia menemään. Kävin katsomassa avoimet työpaikatkin. Ei mitään. Ajattelin vetää semmoista "viileää" linjaa muutaman päivän. Työhommat hoituu tietenkin mut ei mitään ylimäärästä. Katson mitä pomo tekee. Kyseleekö tarkemmin siitä asiasta vai mitä. Kyllä mä tiedän että pomolla(kin) on vaikeeta. Töissä ja siviilissäkin. Mut ei se oikeuta tommoseen käytökseen. Mulla on (sekin) paha vika että kun mä kerran petyn johonkin ihmiseen niin mun on vaikeeta rupee ajattelemaan hirmu positiivisesti siitä ihmisestä. Siis petyn TODELLA paljon. Jos nyt joka pikkujutusta ottaisi itseensä niin eihän siitä mitään tulisi. Mulla on pitkä pinna mut sitten kun se katkeaa niin...Niin on hankalaa ainakin mulla itselläni.

Aurinko paistaa ja likaiset ikkunat loistaa. Talvi tuli liian aikaisin. Nyt kun on yhtään lämpöasteita pitää pestä ikkunat. Ja mulla jäi muuten muutamat kukkasipulit laittamatta maahan. Jos vielä ruukkuun yrittäisi?