Neljän päivän vapaa, vihdoinkin. Töissä oli kuuma ja hikinen meno kuten arvata saattaakin. Uudesta työpaikasta ei kuulunut mitään. Eli taktiikka on se että valitulle on jo soitettu ja muille soitetaan loppuviikosta. Eli jokainen on jo arvannut että ei saa paikkaa kun ei ole soittoa kuulunut.

Mutta se vasta olisikin jos ne huomenna soittaisivat että sain paikan. Sitä pitäisi sitten lähteä töihin itseään irti sanomaan. Huh huh.

Pojilla hirmu ruokahalut kun oltiin meinaan uimassa. Pojat hyppivät ja uivat, pomppivat ja kelluivat. Minua ihan huimasi pelkkä katsominen. Eli ei ihme että ruoka maistui.

Pakkaamista harrastin juuri. Kaikenlaista pitää ottaa mukaan. Mulla on aina tapana liioitella pakkaami(senkin) suhteen. Mutta jos autoon mahtuu niin mikäsettei. Mies tuo vielä pakettiautolla poikien pyörät ja grillin. Joo, siellä EI ole grilliä. Mitään tommosta peruskamaa ei ole mitä MUN mökillä olisi. Tikkataulu, sulkapallovehkeet, ei siis mitään.

Paistaisi vaan aurinko. Olen aikaisemmin kertonut että mulla on psori, psoriasis. Näin kesällä kun liikkuu t-paita päällä niin noi läiskät sitten tietenkin näkyy. Ihmiset tuijottaa! En aina kiinnitä siihen mitään huomiota. Joskus se vaan ottaa päähän. Aikaisemmin olin tosi arka menemään vaikka uimahalliin. Nyt poikien kanssa oon päättänyt että antaa tuijottaa vaan! En jätä uimista psoriasiksen takia. Kerran uimahallissa pikkupoika kysyi "mille sä oot allerginen?". Siitä kehkeytyi ihan mukava keskustelu. Lapset ymmärtää kun niille sanoo että se ei satu (eikä se tartu). Lapset suhtautuu luonnollisesti, aikuiset tuijottaa MUKA huomaamattomasti. Joskus omat pojat on sanoneet MITÄ TOI TÄTI TUIJOTTAA. Siinä sitten rauhallisesti selitetään asia. Ja joku muu on punainen, en minä. Mutta toi aurinko, se auttaa. Läiskät häviää. Mutta syksyllä ne sit palaa...Pitäis varmaan muuttaa etelänmaihin talveksi.

Eskari valvoo vielä kun nyt on MINILOMA hänelläkin. Ihan silmät sikkurassa. Mutta valvokoon. Nukutaan aamulla myöhään. Mökillä käydään yöllä uimassa, se on jännää Eskarin mielestä.

Ai niin,Esikoinen soitti töihin päivällä lievästi hämmentyneenä. Oli maksanut vakuutuksen pesäpalloon ja saanut Pesispassin. Luki sitten minulle puhelimessa niitä vakuutuksen korvaussummia ja äiti, täällä lukee että kuolemantapauksessa korvaussumma on se ja se...MITÄ tää tarkottaa. Mulla kamala kiirus, yritin jotain sanoa ja kertoa vakuutuksen perusasioista. En ihan tiedä menikö perille. Pitää viedä käydä asia läpi...