Täällä lasketaan tunteja koska pääsee paukuttelemaan. Tiivis tunnelma.

Esikoinen aloittaa kello 00.00 karkkilakon mikä sisältää tällä kertaa myös chipsit ja popcornit. Aikoo olla lakossa kaksi vuotta ja minä lupauduin maksamaan hänelle 400 euroa urakasta. Viime toukokuussahan päättyi hänen edellinen karkkilakkonsa joka kesti vuoden ja hän sai 50 euroa. Poika taktikoi, kahden vuoden päästä hän täyttää 15 ja moporahaa kaivataan. Minä taktikoin, jos lasketaan kahden vuoden aikana rahat jotka menevät herkkuihin + se että kai minä muutoinkin siihen mopoon olisin rahaa laittanut...Mutta kummatkin ollaan tyytyväisiä. Ehdotin että jos lisättäisiin vielä limut ja energiajuomat niin hän saisi 600 euroa. Mietti rankasti mutta se menee kuulemma jo liian rankaksi. Kuopus taas on äitiinsä tullut eikä voi olla herkkuja syömättä, ainakaan kahta vuotta.

Tein suuren kulhollisen salaattia, syötiin sitä eilisten jämien kanssa. Illaksi keitän lisäksi nakkeja. Helppoa ruokaa.

Ihmettelen suuresti miksi meidän perheessä ei ole ollut flunssaa koko syksynä? Ehkä minä tätä ihmettelyä vielä kadun. Mutta oikeasti on ihmeellistä. Pieni mahatauti oli pojissa, Kuopus oli pari päivää poissa koulusta. Minä nyt tietenkin olen ollut sairaslomalla ihan reilusti mutta se on eri asia. Nyt n kyllä otsassa ihme kipu, oliksiko flunssa tulossa...

Tänäänkin aamulla kävin lenkillä. Sää oli hyvä kun keli oli nollassa ja maa oli valkoinen. Mutta petollista kun ne harvat jääkohdat tuolla kuntopolulla oli sen lumen peitossa eikä niitä nähnyt.