Joo, vapaapäiväähän täällä vietetään. Aamupäivä kului asioilla juostessa kylillä. Tuli hoidettua monta hommaa.

Tuli illalla mieleen että minä olen kyllä melko erakko! Mä en tykkää jutella naapureiden kanssa kamalasti. Tervehdin ja korkeintaan muutaman sanan vaihdan "jos on pakko". Mies taas juttelee ummet ja lammet kaikkien kanssa. Välillä hänellä kestää matka parkkipaikalta kotiin ikuisuuden kun kaikkien kanssa pitää puhua. Naapurit nyt on erilaisia ihmisiä kun mä...Ei kiinnosta. Ja tommonen small talk ei oo mun juttu. Töissä sitä pitää vähän pakostakin harrastaa. Eli että ei vapaa-aikana kamalasti. Mies mm. kertoi että naapurin 30-vuotias pariskunta suunnittelee perheenlisäystä lähitulevaisuudessa. Rouva oli miehellä kertonut...Just.

Esikoinen oli saanut elämänsä ensimmäisistä fysiikan kokeista 9+. Ei ollut tyytyväinen. Oli jättänyt yhden kysymyksen vastaamatta puoliksi kun ei ollut hokannut että yksille viivoillekkin olisi pitänyt jotakin kirjoittaa. Ja olisi tiennyt vastauksen. Eli olisi saanut kympin. Lohduttelin poikaa loistavasta suorituksesta. Paha juttu jos on liian täydellisyyteen pyrkivä. Ei ainakaan vanhemmiltaan sitä ominaisuutta ole perinyt. Muistuttelin vaan että kokeen voisi käydä läpi kun on jo vastannut ja jos aikaa on jäljellä.

Kuopus taas oli eilen unohtanut matikankirjan kouluun ja ei siis voinut tehdä läksyjä. Siitä tuli lappu kotiin mikä vanhemman piti allekirjoittaa. Ja koulun jälkeen poika jäi tekemään sen läksyn. Poika oli illalla ihan surkeana asian johdosta. Kaikillehan niitä unohduksia sattuu.

Töissä taas tuulee. Esimies on hakenut kahta uutta työpaikkaa. Olen melko varma että ainakin toiseen paikkaan hänet otetaan ilomielin vastaan. En tykkää ollenkaan kuviosta. Se tietää mulle ainakin osittain lisää hommia. Mä en halua tällähetkellä sitoutua työhön sataprosenttisesti. Siis mulle riittää se että mä teen 7,5 h töitä ja lähden kotiin. Ei ylimääräistä miettimistä  ja pohtimista vapaa-aikanakin miten työt hoituu. Katselin uusia työpaikkoja. Ei mitään. Yksi otsikko kiinnitti huomioni. TELETAPPIVASTAAVA. Siis mitä? No se oli joku televastaava...

Nyt välipalan laittoon koululaisille.