Joo, ja mulla vapaapäivä. Ollutkin oikein laiska sellainen. Tai oonhan minä touhunnut kaikenlaista, lenkilläkin kävin kaksi kertaa! Huomennakin vapaata, ihanaa.

Ei se pomo mitenkään kommentoinut käyttäytymistään. Ja minähän en suutani avannut. Ja nyt sopivasti mulla onkin nämä kaksi vapaapäivää...Katsotaan perjantaina. Asia pitää ottaa puheeksi, vaikuttaa muihinkin ihmisiin töissä.

Esikoinen kiukkuaa esipuberteettiaan vai mitä lienee. On käytös alkanut olemaan melko uhmakasta välillä. Yritän huumorilla, poikakin lopulta nauraa, ei kai muuta voi tehdä. Kampaa hiuksiaan peilin edessä pitkät tovit. Minä olen ärsyttävä ja nalkuttava ja kyselen liikaa.

Eilen mulla oli pää tosi kipeenä ja iltasadun ajatteleminenkin tuntui kamalalta. Mies reissussa. No Kuopus ystävällisesti luki minulle vanhaa aapista. "Sano AA aa. Sano A a..." Se on jännää kun hän lukee jotain ihan oikein ja sitten sen luetun tajuaminen kestää vähän aikaa, sitten kasvoille leviää autuas hymy. Tänään nukkumaan mennessä hän luki pelien nimiä hyllystä...Pitäisikin inventoida pelit, siellä taitaa olla paljon semmoisia mitä kukaan ei ole pelannut pariin vuoteen, liian lapsellisia jo. Annan kummipojalle tai vien kirpparille jos jaksan.

Käsitöitä en ole tehnyt ollenkaan. Ei huvita. Sunnuntain epäonnistunut pipoyritys potuttaa. Yritän vielä, en anna periksi.

Viime jouluna en muuten lähettänyt yhtäkään joulukorttia. En viitsinyt, jaksanut...Mutta en ottanut asiasta sterssiäkään. Ei kai sitä nyt joka joulu? Katsotaan jos innostuisi poikien kanssa askartelemaan. Nimittäin kaupan kortteja en kyllä osta!

Tänään tuli tehtyä lumitöitäkin. Melko raskasta työnnellä. Kuopus sai hyvää rakennusmateriaalia linnoitukseensa. Lumiukkokin syntyi tänään.

Illemmalla kävin lenkillä kylillä ja koulun pihassa kiinnitti huomioni traktori joka oli parkissa. Sisällä kopissa oli useampikin henkilä. Siitä puhuin kotona ja Esikoinen sanoi että nuoret tulee "kylille" traktorilla. Siis tommoset 16-vuotiaat jotka just saa traktorikortin. Onko se ikäraja 16? Mutta kuitenkin ennen 18-vuoden ikää. Hei siis traktorilla kylille? Ehkä tarkoitus ei ole ihan tämä. Ja miten turvallista se on? Kaikkeakanssa.