Uusi viikko taas pamahti päälle. Mulla kovin iltavuoropainotteinen: neljä iltaa, yksi aamu, keskiviikkona vapaa ja lauantaina töitä. Mies on aamuvuorossa joten pojat on muutaman tunnin kahdestaan. Miehellä onkin viimoinen työviikko ennen lomaa.

Mä oon ollut kamalan väsynyt koko viikonlopun. Eilenkin kun luin sängyssä kirjaa niin väkisin meni silmät kiinni. Harvinaista minulle päivällä.

Eilen käytiin Kuopuksen kanssa leikkipuistossa, tuolla vähän kauempana. Poika rullaluisteli ja nyt oli ensimmäistä kertaa mukana sählymailakin siinä hommassa. Kansainvälinen meininki oli kun suomalaiset oli vähemmistönä, venäläisiä turisteja oli meinaan senverran paljon. Leikkipuisto on tuossa hotellin vieressä. Eräs isä (tai mistä minä tiedän oliko lapsen isä mutta oletin...) tuli puistoon pyörällä noin 2-vuotiaan pojan kanssa. Mies joi olutta tölkistä. Eihän siinä mitään, yksi olut sinne tai tänne. Jotenkin se vaan iski silmään. Leikkipuistossa.

Pojat nukkuu. Nää on kyllä ihania nää hiljaiset aamut.

Poikien serkku on kesälomailemassa maalla. Kuopus ainakin lähtee sinne heti kun mies tulee töistä.

Pitää väsätä ruoka pojille valmiiksi ennen töihin menoa. Juu. Onneksi tänään palaa lomalta kaima, tulee vähän säpinää töihin, saadaan jotakin aikaseksi. Ikävä sanoa mutta sijaisten kanssa hommat on aina välillä NIIN hitaita ja vaikeita tehdä. Eikä se vika niissä sijaisissa aina ole. Kun ei ole aikaa omaksua hommia ja sitten pitäisi kaikki osata siinä kiireen keskellä.